Σχεδίασε τη σωστή στρατηγική
Κάθε νέος επαγγελματίας πρέπει να γνωρίζει πού υπερτερεί, αλλά κυρίως πού υστερεί έναντι του ανταγωνισμού. Κοινώς, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της επιχείρησής του, έτσι ώστε να αναδείξει τα πρώτα και να βελτιώσει τα δεύτερα. Το γεγονός του μεγέθους, για παράδειγμα, είναι κάτι που δεν μπορείς να παραβλέψεις όταν κοιτάζεις το σύνολο της αγοράς. Στοχεύοντας, ωστόσο, σε ένα πιο μικρό ή εξειδικευμένο κοινό, τότε τα όρια μοιάζουν να εξαλείφονται. Η έμφαση, λοιπόν, σε προϊόντα ή υπηρεσίες που θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις σε συγκεκριμένες πελατειακές ομάδες – τουλάχιστον για αρχή - είναι ο τρόπος σου για να ξεχωρίσεις.
Παραδέξου πως «όλοι δεν κάνουν για όλα»
Όσο παθιασμένος κι αν είσαι με το νέο σου εγχείρημα είναι σημαντικό να κατανοήσεις από την αρχή πως ένας άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές. Δεν μπορείς, δηλαδή, να είσαι και ιδιοκτήτης και λογιστής και ειδικός στο marketing και εργαζόμενος στην παραγωγή. Η διανομή ρόλων – αρχικά σε μικρό αριθμό ατόμων, μιας και οι προσλήψεις ενέχουν κόστος που μία νέα εταιρεία δεν μπορεί εύκολα να απορροφήσει - είναι το Α και το Ω για κάθε νέο ξεκίνημα. Το ανθρώπινο κεφάλαιο, άλλωστε, αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης κάθε επιχείρησης.

Κράτα… λογαριασμό
Όσο προσεκτικά κι αν έχεις υπολογίσει το κεφάλαιο που θα χρειαστεί για να στήσεις και να λειτουργήσεις την επιχείρησή σου, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι στο επιχειρείν όλα ανατρέπονται. Απαιτείται να παρακολουθείς και να καταγράφεις με ακρίβεια τα έσοδα και τα έξοδα που απαιτούνται, για να μπορέσεις να έχεις τον έλεγχο της κατάστασης.
Επένδυσε εξίσου στο «φαίνεσθαι» και το «είναι»
Για να είναι ένα προϊόν ή μία υπηρεσία ελκυστική στους καταναλωτές επιβάλλεται όχι μόνο να είναι, αλλά και να φαίνεται ωραία. Έτσι, επενδύοντας αφενός, στην έρευνα και ανάπτυξη και αφετέρου στο επικοινωνία και στην κατάλληλη προβολή, θα μπορέσεις να παρουσιάσεις κάτι διαφορετικό σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, διεκδικώντας – και γιατί όχι, κερδίζοντας – σημαντικό μερίδιο της πίτας.
Αξιοποίησε δημοφιλείς πλατφόρμες, τύπου Tik Tok
Πόσοι νέοι επιχειρηματίες είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται μετά από την ανάρτηση ενός video σε πλατφόρμες, τύπου Tik Tok; Η δύναμή τους είναι αδιαμφισβήτητη και θα μπορούσες να τις εντάξεις στη στρατηγική σου. Ειδικά εάν το κοινό – στόχος είναι η νέα γενιά που παίζει την τεχνολογία στα δάχτυλα.
Όσο δύσκολο κι αν μοιάζει το μονοπάτι του επιχειρείν, σε πολλούς προσφέρει περιθώρια ανάπτυξης και συγκινήσεων, που αξίζουν τις ώρες και την προσπάθεια έως την εδραίωση και την επιτυχία της επιχείρησης.
Πηγές:
ΕΒΕΑ, Οι ελληνικές επιχειρήσεις σε θετική τροχιά και το 2023. Νέα διεύρυνση του θετικού ισοζυγίου εγγραφών – διαγραφών στο ΓΕΜΗ του ΕΒΕΑ τη χρονιά που πέρασε.