Η «δύναμη» των Social Media
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της We are social, ο αριθμός των ενεργών χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πέρασε το όριο των πέντε δισεκατομμυρίων το 2023, ήτοι το 62,3% του παγκόσμιου πληθυσμού, με το Facebook να κρατά τα «ηνία» με συνολικά 2,19 δισεκατομμύρια χρήστες και τα Instagram και TikTok να ακολουθούν με 1,65 δισεκατομμύρια 1,56 δισεκατομμύρια χρήστες αντίστοιχα. Είναι, λοιπόν, σαφές πως τα Social Media καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της ζωής, τόσο της προσωπικής, όσο και της επαγγελματικής, αφού πολλοί εργοδότες τα «ελέγχουν» πριν επιλέξουν εργαζόμενους για διάφορες θέσεις.
Τρόποι αξιοποίησης: Διαφορετικά media – Κοινό brand
Όπως θα έχετε διαπιστώσει, το κάθε δίκτυο έχει τη δική του χρήση. Στο Instagram, για παράδειγμα, παίζει μεγάλο ρόλο η φωτογραφία, ενώ το LinkedIn χρησιμοποιείται για επαγγελματικά ζητήματα. Είναι σημαντικό, επομένως, να προσαρμόσετε το περιεχόμενο που μοιράζεστε ανάλογα με το κάθε μέσο διατηρώντας, ωστόσο, ένα ενιαίο brand που θα αποτελεί και το σήμα κατατεθέν σας.

Μείνετε ενημερωμένοι
Είναι ο «χρυσός» κανόνας για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: μην αμελείτε να ενημερώνετε τα προφίλ σας, διατηρώντας έτσι ζωντανό το ενδιαφέρον των ακολούθων σας. Προσοχή, όμως, να μην το παρακάνετε, γιατί κινδυνεύετε να γίνετε κουραστικοί και άρα, να έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα.
«Καθαρίστε» το προφίλ σας
Αν είστε χρήστης των Social Media πολλά χρόνια, πιθανόν να υπάρχουν στα προφίλ σας αναρτήσεις που πλέον δεν σας εκφράζουν και που δεν συνάδουν με την εικόνα που θέλετε να δημιουργήσετε σήμερα. Καλό είναι να τις αφαιρέσετε.
Περιορίστε τις κοινοποιήσεις από τρίτους
Εάν δεν θέλετε να βρεθείτε προ εκπλήξεων που θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην εικόνα σας, θέστε όρια για το ποιος μπορεί να κοινοποιεί στο προφίλ σας. Έτσι, επιλέγετε εσείς ποιο υλικό θα ανεβαίνει, προλαμβάνοντας τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Συμμετοχή σε groups
Αναζητώντας και συμμετέχοντας σε ομάδες που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα με εσάς ή ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο έχετε την ευκαιρία να διευρύνετε τον κύκλο των επαφών σας. Στην περίπτωση αυτή μία καλή συμβουλή θα ήταν να εκφράζετε τις απόψεις σας, όχι, όμως, σε βαθμό υπερβολής και μόνον εάν έχετε κάτι να προσθέσετε στη συζήτηση, γιατί όσο πιο πολύ εμφανίζεται το όνομά σας, τόσο πιο εύκολο είναι αυτό να αποτυπωθεί στο κοινό.
Ο κόσμος του επιχειρείν δεν είναι εύκολος, πόσω μάλλον όταν αυτός συνδέεται με την τεχνολογία και τα Social Media. Με φροντίδα όμως, και διατηρώντας την αυθεντικότητά σας, η προσπάθεια για ένα σωστό personal branding θα είναι σίγουρα επιτυχημένη.
Πηγές: We are social, DIGITAL 2024: GLOBAL OVERVIEW REPORT