Να «χτίσουν» μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες τους
Δεν έχει σημασία εάν αυτοί είναι άλλες επιχειρήσεις ή καταναλωτές. Το ζητούμενο είναι η σταθερή πελατεία που, όπως είναι λογικό, σε δεύτερο χρόνο θα μεταφραστεί σε αύξηση των πωλήσεων και εν τέλει, της κερδοφορίας μιας εταιρείας.

Να «οικοδομήσουν» μεθοδικά την παρουσία τους στο LinkedIn και, ευρύτερα, στα Social Media
Πρόκειται για ένα κανάλι που «φιλοξενεί» εκατομμύρια χρήστες και καμία επιχείρηση – λιανεμπορική ή χονδρεμπορική – δεν πρέπει να αγνοήσει, όταν σχεδιάζει τη στρατηγική marketing.
Να αξιοποιήσουν όλα τα εργαλεία marketing, προβολής και επικοινωνίας
Από τα πιο παραδοσιακά έως και τα πιο εξελιγμένα εργαλεία που «πατούν» στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οι επιχειρήσεις πρέπει να τα αξιοποιούν εξίσου, προκειμένου να επιτύχουν το στόχο τους, δηλαδή, την προσέλκυση και διατήρηση πελατείας.
Να ακολουθούν το… ρεύμα
Η προσαρμογή είναι το «κλειδί» για κάθε επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Κι αυτό γιατί, όπως αλλάζουν οι εποχές, έτσι αλλάζουν και οι απαιτήσεις των πελατών, γεγονός που επιτάσσει από τον επιχειρηματία να μην μένει στάσιμος ως προς τη διαφημιστική προσέγγιση που ακολουθεί, ανεξαρτήτως του κοινού - στόχου.
Κι αν αυτές είναι μερικές από τις κοινές επιδιώξεις μεταξύ επιχειρήσεων λιανικής και χονδρεμπορικής, οι διαφορές στο σκέλος του marketing είναι πολύ περισσότερες και έγκεινται κυρίως στον τρόπο, με τον οποίο προσεγγίζουν τα πράγματα. Δηλαδή:
1ον) Λογική αντί για συναίσθημα: Απευθυνόμενες σε επαγγελματίες οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να αφήσουν στην άκρη το όποιο συναίσθημα. Έτσι, κάθε προσέγγιση – από την ιστοσελίδα μέχρι τα posts στα κοινωνικά δίκτυα ή τα mails – συστήνεται να διαθέτει χρήσιμο περιεχόμενο, με στοιχεία και πληροφορίες που αναζητούν οι άλλες επιχειρήσεις πριν κλείσουν μία συμφωνία συνεργασίας.
2ον) Ανάγκη VS Επιθυμίας: Οι πελάτες μιας χονδρεμπορικής επιχείρησης αγοράζουν το προιόν ή την υπηρεσία για να ικανοποιήσουν μία ανάγκη τους, σε αντίθεση με τους ιδιώτες καταναλωτές που πολλές φορές παρακινούνται από τις επιθυμίες τους. Αυτός ο διαχωρισμός είναι λογικό να λαμβάνεται υπόψη κατά τη σχεδίαση της στρατηγικής marketing, έτσι ώστε να είναι προσαρμοσμένη καταλλήλως.
3ον) Ομάδες και όχι… μονάδες: Η απόφαση της λήψης μίας απόφασης αγοράς στην περίπτωση των B2B επιχειρήσεων εναπόκειται σε αρκετά στελέχη, σε διάφορες θέσεις μιας εταιρείας, ενώ στις B2C το «πράσινο φως» δίνεται από ένα άτομο/πελάτη. Με βάση αυτό είναι σαφές πως η αξιοποίηση των όποιων εργαλείων πρέπει να γίνεται με διαφορετικό τρόπο.
Το Β2Β marketing δεν είναι ακόμα μία τάση της εποχής. Πρόκειται για μία επένδυση που βοηθά τις χονδρεμπορικές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους πελάτες τους και να οικοδομήσουν μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους. Το γεγονός, άλλωστε, ότι το κοινό αυτών των επιχειρήσεων είναι μικρότερο σε σύγκριση, για παράδειγμα, με το λιανεμπόριο, καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη σχεδίασης μιας ολιστικής στρατηγικής διαφήμισης που θα περιλαμβάνει από τα SEO (Search Engine Optimization) και Google Ads μέχρι τα content, email και social media marketing και θα είναι ειδικά προσαρμοσμένη σε αυτή την αγορά, αυξάνοντας έτσι, τις πιθανότητες μετατροπής του σε σταθερό πελατολόγιο.