"Think globally" - Προτεραιότητα η εξωστρέφεια της επιχείρησης

Σκέφτεστε την παγκόσμια αγορά αλλά έχετε πολλές απορίες; Ξεκινήστε διαβάζοντας αυτό το άρθρο

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης όπου, με όχημα την τεχνολογία, οι εθνικές οικονομίες και κουλτούρες επηρεάζουν πιο άμεσα από ποτέ η μία την άλλη, ο σύγχρονος επιχειρηματίας οφείλει να σκέφτεται και να κάνει σχέδια για την επιχείρησή του με διευρυμένους ορίζοντες.

Η εξωστρέφεια και οι εξαγωγές αποτελούν έναν από τους κυριότερους δρόμους ανάπτυξης που μπορεί να ακολουθήσει μία επιχείρηση, διασφαλίζοντας, στον βαθμό που είναι εφικτό, ότι τα βήματα που θα γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι σχεδιασμένα προσεκτικά. 

Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας και τη βελτίωση των πρακτικών διεθνούς εμπορίου, πολλοί επιχειρηματίες αποφεύγουν το άνοιγμα σε νέες αγορές για διάφορους λόγους, οι συχνότεροι από τους οποίους είναι:

  • Περιορισμένος προϋπολογισμός
  • Υψηλός ανταγωνισμός στις αγορές του εξωτερικού
  • Διαφορές γλώσσας και νομίσματος
  • Πολυπλοκότητα της διαδικασίας επέκτασης στο εξωτερικό
  • Γραφειοκρατία και έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης
 

Γιατί να εξάγετε τα προϊόντα σας

Όσο απαιτητικό και αν φαίνεται, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους  το άνοιγμα σε μια νέα αγορά μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμο για μια επιχείρηση:

  • Αύξηση πωλήσεων. Έχοντας ως βάση ότι από τη λειτουργία της επιχείρησής σας στην εγχώρια αγορά καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και ότι η επένδυση στην εξωστρέφεια γίνεται με κόστος που μπορεί να απορροφήσει η επιχείρησή σας, τα επιπλέον έσοδα που προκύπτουν από τις εξαγωγές, αυξάνουν την κερδοφορία σας.
  • Ενίσχυση της εικόνας και της αξιοπιστίας στην εγχώρια αγορά. Η επιτυχημένη εξαγωγική πορεία μιας επιχείρησης ευνοεί σημαντικά την εικόνα της στην εγχώρια αγορά.
  • Μείωση κινδύνου. Όσο οξύμωρο και αν φαίνεται, η στόχευση νέων αγορών - ειδικά όταν γίνεται με την επένδυση διαχειρίσιμου budget, αυξάνει τη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων μιας επιχείρησης, που σημαίνει ότι ο πιθανός κίνδυνος από την επιρροή μιας και μόνο οικονομίας μειώνεται.
  • Έμπνευση για καινοτομία. Η παγκόσμια αγορά είναι γεμάτη τεχνογνωσία και νέες ιδέες . Βγαίνοντας στις αγορές του εξωτερικού, έρχεστε σε επαφή με επιτυχημένες λύσεις και πρακτικές που μπορείτε όχι μόνο να εφαρμόσετε αλλά και να εξελίξετε ή να εμπνευστείτε από αυτές, στην προσπάθεια να παραμείνετε ανταγωνιστικοί. 

"Think globally”!  Δώστε προτεραιότητα στην εξωστρέφεια της επιχείρησής σας

Εξοικείωση με την αγορά της επένδυσης

Πριν αποφασίσετε σε ποια χώρα θα επεκτείνετε τη δραστηριότητά σας, καλό είναι να είστε εξοικειωμένοι με τις ευρύτερες συνθήκες και την κουλτούρα της αγοράς την οποία θα στοχεύσετε. Αυτό θα βοηθήσει το προϊόν σας να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό και να προσεγγίσετε πιο αποτελεσματικά το κοινό. Επιπλέον, έτσι θα έχετε και περισσότερες πιθανότητες να αποφύγετε ατυχείς κινήσεις που, σε κάποιον που θα έχει μελετήσει την εκάστοτε αγορά, θα είναι σαφές εξ αρχής ότι δεν θα φέρουν καλά αποτελέσματα.

Επενδύστε στους ανθρώπινους πόρους

Ακόμα και αν το άνοιγμα που σε μια νέα αγορά πραγματοποιείται με αποκλειστικά online διαδικασίες και δεν απαιτεί μόνιμη φυσική παρουσία της εταιρείας σε κάποια χώρα, η εταιρεία είναι πολύ σημαντικό να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί σωστά τη νέα αυτή συνθήκη. 

  • Αξιοποιήστε το δίγλωσσο προσωπικό σας ή εκπαιδεύστε τους εργαζομένους σας με ταχύρρυθμα προγράμματα εκμάθησης.
  • Χρησιμοποιήστε εργαζομένους με αντίληψη και ευρύτητα στον τρόπο που προσεγγίζουν τις καταστάσεις.
  • Προχωρήστε σε εκπαιδεύσεις που θα ενισχύσουν τον τρόπο εξυπηρέτησης πελατών, καθώς θα κληθείτε να διαχειριστείτε διαφορετικά αιτήματα και τρόπους επικοινωνίας, με τα standards μιας άλλης αγοράς.

 

Επωφεληθείτε από την ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων εντός Ε.Ε.

Ως επιχείρηση που πραγματοποιεί συναλλαγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μπορείτε να επωφελείστε από την ενιαία αγορά της ΕΕ, καθώς και από συγκεκριμένες εμπορικές ρυθμίσεις με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα εμπορεύματά σας μπορούν να κυκλοφορούν εντός Ε.Ε. χωρίς επιπλέον κόστος ή ποσοτικούς περιορισμούς.

Εκτός Ε.Ε.

Στην περίπτωση που στραφείτε σε χώρα εκτός Ε.Ε., φροντίστε να ελέγξετε επαρκώς το νομοθετικό πλαίσιο και τη φορολόγηση που ισχύει εκεί. Σε αυτό το κομμάτι αποδεικνύεται πολύτιμη η καθοδήγηση του νομικού συμβούλου και του λογιστή σας.

Αν οι εξαγωγές των προϊόντων σας είναι κάτι που περνάει συχνά από το μυαλό σας, αλλά έχετε ενδοιασμούς, καλό θα είναι να το συζητήσετε με κάποιον εξειδικευμένο επαγγελματία που μπορεί να σας κατατοπίσει ρεαλιστικά και σωστά, όπως είναι  ο Επαγγελματικός Σύμβουλος της τράπεζας που συνεργάζεστε. 

Η Εθνική Τράπεζα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Συναλλακτικής Τραπεζικής και  Διεθνούς Εμπορίου, με στελέχη που διαθέτουν πολυετή πείρα και τεχνογνωσία, ικανά να σας παρέχουν την απαραίτητη καθοδήγηση, υποστήριξη και πληροφόρηση σε κάθε βήμα. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εξειδικευμένη ομάδα Συναλλακτικής Τραπεζικής της τράπεζας, μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης Trade_Finance_Business_Development@nbg.gr  αναφέροντας τα στοιχεία επικοινωνίας σας και άμεσα θα σας καλέσει ένας εκπρόσωπός μας.

Κλείσιμο
Κλείσιμο
back-to-top