Εξηγώντας το “Funflation”: Γιατί Ξοδεύουμε Παραπάνω για Διασκέδαση;

Μάθετε για τον όρο funflation, που αφορά τα έξοδα που πραγματοποιούμε για τη διασκέδασή μας.

Eάν έχετε προσπαθήσει τον τελευταίο καιρό να κλείσετε εισιτήρια για το live του αγαπημένου σας συγκροτήματος ή τον αγώνα της αγαπημένης σας ομάδας, μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι οι τιμές τους είναι υψηλότερες από ποτέ. 

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που αυξάνουν την τελική τιμή που εμφανίζεται στην απόδειξη, αλλά ένας βασικός είναι το “funflation”. Προκύπτει από τους όρους “fun” (διασκέδαση) και “inflation" (πληθωρισμός) και περιγράφει την αύξηση του κόστους διασκέδασης μετά την πανδημία, που τροφοδοτείται από την εντονότερη ζήτηση των καταναλωτών για live events και εμπειρίες.

Ακόμα και όταν τα καθημερινά έξοδα αυξάνονται, πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα από τις νεότερες γενιές, συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για διασκέδαση, παρακινούμενοι από την επιθυμία τους για κοινωνικοποίηση με άλλα άτομα, από την ανάγκη τους για ανακάλυψη συναισθημάτων ή και από τον φόβο τους μη χάσουν κάποιο σημαντικό live event (γνωστό και ως Fear Of Missing Out ή FOMO). Αλλά με τις τιμές των εισιτηρίων να εκτοξεύονται στα ύψη, φτάνει μήπως η βιομηχανία της διασκέδασης σε ένα σημείο καμπής;

Θεαματική αύξηση στη ζήτηση για live διασκέδαση και στις τιμές της

Τα τελευταία χρόνια, η ζωντανή διασκέδαση έχει ανακάμψει θεαματικά. Πρόσφατη έρευνα της Deloitte σε περίπου 3.500 ενήλικες στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι 61% των ερωτηθέντων παρακολούθησαν τουλάχιστον μια ζωντανή εκδήλωση τους τελευταίους έξι μήνες. Το ποσοστό αυξάνεται στις νεότερες γενιές, 73% για τη Gen Z (γεν. 1997-2012) και 71% για τους Μillennials (γεν. 1981-1996), και μειώνεται στις μεγαλύτερες, 51% για τους Βoomers (γεν. 1946-1964) και 47% για όσους έχουν γεννηθεί πριν το 1946.

Ωστόσο, το γεγονός ότι τα εισιτήρια δεν είναι οικονομικά προσιτά παραμένει σημαντικό εμπόδιο για πολλούς. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, σχεδόν 60% των Αμερικανών καταναλωτών που συμμετείχαν δήλωσαν ότι δεν πήγαν σε κάποια live εκδήλωση λόγω υψηλού κόστους, ενώ υπάρχουν events που τείνουν να προτιμούν να δουν δια ζώσης,  περισσότερο από άλλα. Για παράδειγμα, το 57% προτιμά να δει μια συναυλία από κοντά (47% από το σπίτι), ενώ για ένα αθλητικό γεγονός το αντίστοιχο ποσοστό είναι 32% (68% από το σπίτι).

Τι βρίσκεται πίσω από το funflation;

Ένας από τους βασικούς λόγους που προκαλείται το φαινόμενο του funflation είναι η δυναμική τιμολόγηση, μια στρατηγική που προσαρμόζει τις τιμές των εισιτηρίων ανάλογα με τη ζήτηση. Άρχισε να χρησιμοποιείται από τις αεροπορικές εταιρείες, ενώ τώρα έχει γίνει ο κανόνας για πολλές πλατφόρμες που πουλάνε εισιτήρια για μεγάλα events. 

Αυτή η τακτική μπορεί να οδηγήσει σε μεγιστοποίηση των κερδών της διοργάνωσης ή των πλατφορμών που πουλάνε τα εισιτήρια, αλλά την ίδια στιγμή οδηγεί τους fans σε απογοήτευση. Κάποιοι καλλιτέχνες, όπως η Taylor Swift, έχουν αντισταθεί στην πρακτική αυτή για να προστατεύσουν το κοινό τους, ενώ άλλοι δεν την απορρίπτουν, ποντάροντας στο ότι οι άνθρωποι δεν “ θα στερήσουν από τον εαυτό τους” το αγαπημένο τους μουσικό όνομα, όσο υψηλή κι αν είναι η τιμή του εισιτηρίου.

 

Εξηγώντας το “funflation”: Γιατί ξοδεύουμε παραπάνω για διασκέδαση;

Κατά πόσον είναι βιώσιμο;

Παρόλα αυτά, η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων συνδέεται και με την αύξηση του κόστους παραγωγής ζωντανών εκδηλώσεων, που αφορά σε όλα τα στάδιά της, από την εργασία μέχρι τον εξοπλισμό. Εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους παραγωγής, ορισμένοι καλλιτέχνες έχουν ακυρώσει περιοδείες ή έχουν μεταφέρει συναυλίες σε χώρους με μικρότερη χωρητικότητα. Αυτές οι αλλαγές προκαλούν ερωτήματα ως προς το αν η βιομηχανία των live εκδηλώσεων θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς. 

 

ΠηγέςDeloitte, CNBC [1], [2]

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Μαζέψτε ακόμη περισσότερες πληροφορίες μέσα από χρήσιμα άρθρα.

Η εθνική μας ομάδα εξυπηρέτησης είναι εδώ

Για ό,τι θέλετε να μάθετε, να ρωτήσετε και να αποκτήσετε, η εξειδικευμένη μας ομάδα είναι δίπλα σας, για να σας εξυπηρετήσει είτε από κοντά είτε τηλεφωνικά.
Κλείσιμο
Κλείσιμο
back-to-top