Θεαματική αύξηση στη ζήτηση για live διασκέδαση και στις τιμές της
Τα τελευταία χρόνια, η ζωντανή διασκέδαση έχει ανακάμψει θεαματικά. Πρόσφατη έρευνα της Deloitte σε περίπου 3.500 ενήλικες στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι 61% των ερωτηθέντων παρακολούθησαν τουλάχιστον μια ζωντανή εκδήλωση τους τελευταίους έξι μήνες. Το ποσοστό αυξάνεται στις νεότερες γενιές, 73% για τη Gen Z (γεν. 1997-2012) και 71% για τους Μillennials (γεν. 1981-1996), και μειώνεται στις μεγαλύτερες, 51% για τους Βoomers (γεν. 1946-1964) και 47% για όσους έχουν γεννηθεί πριν το 1946.
Ωστόσο, το γεγονός ότι τα εισιτήρια δεν είναι οικονομικά προσιτά παραμένει σημαντικό εμπόδιο για πολλούς. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, σχεδόν 60% των Αμερικανών καταναλωτών που συμμετείχαν δήλωσαν ότι δεν πήγαν σε κάποια live εκδήλωση λόγω υψηλού κόστους, ενώ υπάρχουν events που τείνουν να προτιμούν να δουν δια ζώσης, περισσότερο από άλλα. Για παράδειγμα, το 57% προτιμά να δει μια συναυλία από κοντά (47% από το σπίτι), ενώ για ένα αθλητικό γεγονός το αντίστοιχο ποσοστό είναι 32% (68% από το σπίτι).
Τι βρίσκεται πίσω από το funflation;
Ένας από τους βασικούς λόγους που προκαλείται το φαινόμενο του funflation είναι η δυναμική τιμολόγηση, μια στρατηγική που προσαρμόζει τις τιμές των εισιτηρίων ανάλογα με τη ζήτηση. Άρχισε να χρησιμοποιείται από τις αεροπορικές εταιρείες, ενώ τώρα έχει γίνει ο κανόνας για πολλές πλατφόρμες που πουλάνε εισιτήρια για μεγάλα events.
Αυτή η τακτική μπορεί να οδηγήσει σε μεγιστοποίηση των κερδών της διοργάνωσης ή των πλατφορμών που πουλάνε τα εισιτήρια, αλλά την ίδια στιγμή οδηγεί τους fans σε απογοήτευση. Κάποιοι καλλιτέχνες, όπως η Taylor Swift, έχουν αντισταθεί στην πρακτική αυτή για να προστατεύσουν το κοινό τους, ενώ άλλοι δεν την απορρίπτουν, ποντάροντας στο ότι οι άνθρωποι δεν “ θα στερήσουν από τον εαυτό τους” το αγαπημένο τους μουσικό όνομα, όσο υψηλή κι αν είναι η τιμή του εισιτηρίου.

Κατά πόσον είναι βιώσιμο;
Παρόλα αυτά, η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων συνδέεται και με την αύξηση του κόστους παραγωγής ζωντανών εκδηλώσεων, που αφορά σε όλα τα στάδιά της, από την εργασία μέχρι τον εξοπλισμό. Εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους παραγωγής, ορισμένοι καλλιτέχνες έχουν ακυρώσει περιοδείες ή έχουν μεταφέρει συναυλίες σε χώρους με μικρότερη χωρητικότητα. Αυτές οι αλλαγές προκαλούν ερωτήματα ως προς το αν η βιομηχανία των live εκδηλώσεων θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς.