Οι Finfluencers και η επιρροή τους στη γενιά Ζ

Ανακαλύψτε ποιοι είναι οι finluencers και ποια επιρροή τους στη γενιά Ζ.
Στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο ρόλος των influencers έχει εξελιχθεί αισθητά. Είναι πλέον πιο διάσημοι από ποτέ, είναι πρωταγωνιστές στο YouTube και το Instagram, δύο από τα κορυφαία μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, όπως ήταν φυσικό, η επιτυχία τους αναγκάζει κατά κάποιον τρόπο να ενταχθούν στην γενική ομπρέλα της “επιρροής”. Έτσι, λοιπόν, υπάρχει μια νέα γενιά influencers η οποία καθορίζει τον διάλογο γύρω από διάφορα θέματα, ένα από τα οποία, είναι και τα οικονομικά, το κοινό του οποίου συνεχώς αυξάνεται. 

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Sue Guan του Πανεπιστημίου Santa Clara, ο όρος "finfluencer" αφορά σε ένα άτομο, το οποίο λόγω της δημοφιλίας του ή της πολιτιστικής του ιδιότητας έχει μεγάλο αντίκτυπο στις αποφάσεις ενός κοινού που αναζητά μια υγιή καθημερινή σχέση με το χρήμα μέσω της επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στις σημερινές αγορές των μεγάλων κοινωνικών δικτύων υπάρχει μια ποικιλία από finfluencers, από διασημότητες που τραβούν την προσοχή των ανθρώπων, μεγάλους πρωταγωνιστές της τεχνολογίας όπως ο Elon Musk ή ο Ryan Cohen, μέχρι απλούς επενδυτές που συνεχώς κερδίζουν οπαδούς στο YouTube, TikTok, και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. 

Και άρα καταλήγουμε ότι οι "finfluencers” σήμερα είναι μια μεγάλη ομάδα, νεαρών συνήθως, ανθρώπων που λατρεύουν να μιλάνε, να αναλύουν, να έχουν άποψη για τα οικονομικά θέματα της σύγχρονης ζωής. Όλοι τους ασχολούνται με τη χρηματοοικονομική ενημέρωση και τις επενδύσεις, παρουσιάζοντας μικρές εκπομπές στο YouTube ή σύντομα reels στο TikTok, μέσα που επηρρεάζουν ιδιαίτερα τη Γενιά Ζ.

Οι Finfluencers: ποιοι είναι και τι κάνουν

Οι finfluencers είναι άτομα που, συνήθως, έχουν αποκτήσει εξειδικευμένες γνώσεις στον τομέα των οικονομικών, επενδύσεων, και της χρηματοδότησης. Συνήθως, διαμορφώνουν την παρουσία τους στα κοινωνικά μέσα δημοσιεύοντας περιεχόμενο που συμβουλεύει και ενημερώνει τους ακολούθους τους σχετικά με θέματα όπως επενδύσεις, αποταμίευση, ανάλυση αγορών, ενώ κάποιοι προσφέρουν και υπηρεσίες ως προσωπικοί οικονομικοί διαχειριστές.

Οι finfluencers είναι ένας ενδιαφέρων συνδυασμός ανθρώπων που μπορεί να είναι εξειδικευμένοι επαγγελματίες, ερασιτέχνες επενδυτές, ή ακόμα και ακαδημαϊκοί με έντονο ενδιαφέρον στην οικονομική εκπαίδευση. Συνδυάζουν τη γνώση τους με τη δύναμη των κοινωνικών μέσων για να δημιουργήσουν περιεχόμενο που βοηθά τους ακολούθους τους να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τα χρήματά τους.

Οι Finfluencers και η επιρροή τους στη γενιά Ζ

Η Επίδραση στη γενιά Ζ

Η Γενιά Ζ, η οποία αντιπροσωπεύει τους ανθρώπους που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 και του 2000, έχει αναπτύξει ένα έντονο ενδιαφέρον για τα οικονομικά θέματα και την οικονομική ανεξαρτησία. Οι finfluencers έχουν αντιληφθεί αυτήν την ανάγκη και έχουν προσεγγίσει το συγκεκριμένο κοινό.

Οι finfluencers επιτρέπουν στη Γενιά Ζ να αποκτήσει πρόσβαση σε πληροφορίες και συμβουλές που συχνά προηγουμένως ήταν περίπλοκες ή δυσπρόσιτες. Αυτό μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο η Γενιά Ζ διαχειρίζεται τα οικονομικά της, λαμβάνοντας πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με επενδύσεις, την αποταμίευση, ή το προσωπικό οικονομικό μέλλον, σχεδιασμένο πάνω στα μέτρα του κάθε ενδιαφερόμενου. 

Προκλήσεις και πιθανοί κίνδυνοι

Παρότι οι finfluencers μπορούν να προσφέρουν αξιόλογες γνώσεις και συμβουλές, υπάρχουν και αρκετές προκλήσεις που αξίζει να εξεταστούν. Η εμφάνιση της υπερβολικής αυτοπροβολής, η ανεπαρκής διαχείριση του ρίσκου, και η υποτίμηση της πολυπλοκότητας της χρηματοοικονομικής πραγματικότητας είναι πιθανοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν τόσο οι finfluencers όσο και η Γενιά Ζ. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να υπάρχει πάντα το κατάλληλο φίλτρο και κάθε οικονομική κίνηση ή η νέα συνήθεια να υιοθετείται μετά από επιπλέον έρευνα και συζήτηση με κατάλληλους ανθρώπους και, ιδανικά, επαγγελματίες.

Παρόλαυτα, οι σωστά καταρτισμένοι finfluencers δεν παύουν να αποτελούν μια σημαντική πηγή πληροφοριών και εκπαίδευσης για τη Γενιά Ζ, βοηθώντας τους να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν το προσωπικό τους οικονομικό δυναμικό. Ο ρόλος αυτός δείχνει πώς οι κοινωνικές πλατφόρμες και η εξελισσόμενη κοινωνική μέσων επηρεάζουν τη σχέση μας με τα χρήματα και την οικονομική ανεξαρτησία.


Πηγές:  https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/email/genz/2023/08/2023-08-22a.html

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Μαζέψτε ακόμη περισσότερες πληροφορίες μέσα από χρήσιμα άρθρα.

Κλείσιμο
Κλείσιμο
back-to-top