Κόστος
Ο πρώτος και, ίσως, ο πιο καθοριστικός παράγοντας που εξετάζεται πριν τη λήψη οποιασδήποτε τέτοιας απόφασης. Με το leasing, ο ιδιώτης-χρήστης του ΙΧ δεν χρειάζεται να δώσει όλο το ποσό μπροστά, με την πληρωμή της δόσης να πραγματοποιείται σε μηνιαία βάση. Στην τιμή δε, συμπεριλαμβάνονται, τόσο η ασφάλεια, όσο και τυχόν service ή επισκευές που ενδέχεται να χρειαστεί το αυτοκίνητο. Πρόκειται για έξοδα που προστίθενται στο αρχικό κόστος κτήσης, στο οποίο, όμως, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αξία μεταπώλησης. Πριν αποφασίσετε, λοιπόν, καλό θα ήταν να υπολογίσετε με ακρίβεια τα χρήματα που θα πρέπει να δαπανηθούν στη μία και στην άλλη περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και όχι μόνο το αρχικό κόστος, έτσι ώστε να εντοπίσετε την πραγματική διαφορά μεταξύ leasing και αγοράς, σε βάθος χρόνου και όχι άμεσα, καθώς και την πορεία που ακολουθεί μια επένδυση όπως το αυτοκίνητο στη διάρκεια του χρόνου, η οποία είναι συνήθως φθίνουσα.

Ευελιξία
Η ευελιξία που προσφέρει το leasing είναι μεγάλη, αφού ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το χρονικό διάστημα που θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο – σε κάποιες περιπτώσεις δίνεται η δυνατότητα ακόμη και μηνιαίου συμβολαίου - ή ενδεχομένως εάν θα μπορεί μετά τη λήξη της συμφωνίας να το αγοράσει. Και εδώ ακριβώς έγκειται και η ένσταση των… πολέμιων του leasing. Ότι, δηλαδή, το ΙΧ δεν ανήκει στον οδηγό του. Βέβαια, ο αντίλογος λέει ότι με τον τρόπο αυτό δεν υφίσταται ο κίνδυνος της υποχώρησης της αξίας του αυτοκινήτου λόγω είτε παλαιότητας είτε, για παράδειγμα, ενός ατυχήματος. Σε κάθε περίπτωση, το «κλειδί» βρίσκεται στις ανάγκες και τις δυνατότητες που έχει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος. Επιπλέον, εάν ο Ιδιώτης ενδιαφέρεται και προτιμάει να αλλάζει αυτοκίνητο ανά τακτά διαστήματα, τότε ενδείκνυται το leasing.
Budget
Όπως σε κάθε μίσθωση, έτσι και στο leasing ΙΧ, ο χρήστης πρέπει να είναι βέβαιος ότι ο οικογενειακός του προϋπολογισμός του επιτρέπει να καταβάλει κάθε μήνα το μίσθωμα. Αν και φαντάζει προφανές δεν είναι, δεδομένου ότι το σημερινό περιβάλλον είναι μάλλον ευμετάβλητο, με τον πληθωρισμό να διατηρείται σε ασυνήθιστα υψηλά για την Ευρώπη επίπεδα, ασκώντας πιέσεις και στα εισοδήματα. Παράλληλα, όπως αναφέρεται και παραπάνω, χρειάζεται να συνυπολογίσει και άλλα κόστη του αυτοκινήτου που περιλαμβάνονται στο μηνιαίο μίσθωμα, όπως για παράδειγμα ΚΤΕΟ, τέλη κυκλοφορίας, service και άλλα.
Στόλος & Επιλογές
Ο στόλος των ΙΧ που προσφέρονται για leasing δεν είναι ανεξάντλητος. Σαφώς και οι επιλογές είναι πολλές, υπάρχει, όμως, πάντα η πιθανότητα ο ενδιαφερόμενος να μην εντοπίσει αυτό που θα τον καλύψει. Πρόκειται για μία παράμετρο που πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη πριν «κλειδώσει» η όποια απόφαση για τη μία ή την άλλη εναλλακτική απόκτησης αυτοκινήτου.
Για κάποιους η απόκτηση ενός αυτοκινήτου είναι μία απόφαση ζωής. Προφανώς και δεν μπορεί να συγκριθεί με την αγορά ενός σπιτιού, αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως η σημασία είναι υποδεέστερη. Επιβάλλεται, λοιπόν, να έχει προηγηθεί μία ρεαλιστική καταγραφή των αναγκών και των επιδιώξεών σας. Δείτε αναλυτικά όλες τις λύσεις, κάντε έρευνα αγοράς, «ζυγίστε» τα δεδομένα και καταλήξτε σε μία επιλογή που θα είναι η πλέον κατάλληλη για εσάς.
Πηγές: https://www.statistics.gr/